Wie is Jos Smolders?

Jos CV Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

In mijn opdrachten maak ik het containerbegrip ‘dienstverlening’ concreet.

Denken vanuit de burger betekent ook dat de overheid ziet dat elke aanvraag voor de burger belangrijk is. Zodat we weer 16.02.10 Jos IMG 8078zien dat het om ‘het verlenen van een dienst’.

Voor mij ligt de uitdaging in het vinden van de balans tussen het juiste contact tussen burger en medewerker van de overheid en de grote getallen en de bedrijfsvoering. Ik hanteer een integrale aanpak. Ik analyseer het klantgedrag om te kunnen intunen op de gedachtenlijn van de burger. Bij de vertaling daarvan betrek ik alle aspecten die van belang zijn: mens, proces, en organisatie. De komende jaren staat de overheid voor grote uitdagingen, met nieuwe taken, nieuwe technologie en andere wensen vanuit de maatschappij. Dat vraagt om andere instrumenten en medewerkers die daar op voorbereid zijn.

Ik werk graag met de mensen binnen de organisatie. Ik ben daarbij sterk in het samen met medewerkers komen tot een doelstelling die voor zowel de organisatie als burgers voordeel oplevert. Aan het einde van een traject is dan ook niet alleen het projectdoel behaald (bijvoorbeeld Antwoord Fase 3). Ook zijn de medewerkers in staat zichzelf, het team en de betekenis van hun werk voor de burger beter te overzien.

Als alles goed gaat ben ik meer coachend bij het project aanwezig, dan actief sturend. De medewerkers zelf realiseren immers de doelen. Ik draag vanuit mijn expertise kennis aan en perspectieven van andere organisaties. Ook ondersteun ik (project-)medewerkers, want ook zij zijn onderdeel van de verandering. Daardoor kan ik uiteindelijk het projectresultaat met vertrouwen aan de lijn overdragen.

Mijn recente opdrachten